Verifiera ditt mobila BankID

Du behöver verifiera ditt mobila BankID med någon av metoderna på den här sidan. Har du inte tillgång till metoderna, behöver du besöka oss på ett av våra bankkontor så hjälper vi dig.

Så verifierar du med BankID på kort

  • Klicka på knappen Verifiera. En dialogruta visas.
  • Klicka på knappen Jag skriver under (eller Sign). Texten pin-kod (eller Enter pin) visas i kortläsarens fönster.
  • Tryck din pinkod och Ok på kortläsaren.
Så här skaffar du BankID
Teknikhjälp
Användarvillkor
Så här använder vi kakor (cookies)

Så verifierar du med digipass

  1. Tryck på digipassens pilknapp.
  2. Tryck in din fyrsiffriga pinkod. Appli visas i fönstret.
  3. Tryck 3. Siffran 1 visas i fönstret.
  4. Mata in siffrorna {0} och håll ner pilen tills siffran 2 visas.
  5. Mata in siffrorna {1} och håll ner pilen tills signaturen visas (6 siffror). Signaturen visas i 30 sekunder.
  6. Fyll i signaturen i fältet och klicka på Verifiera.
Teknikhjälp
Användarvillkor
Så här använder vi kakor (cookies)
När du beställer en engångskod får du den via sms till {0}.

Så verifierar du med engångskod via sms

  1. Klicka på Beställ en engångskod. Du får ett sms med koden till det mobilnummer som vi har fått till dig.
  2. Fyll i engångskoden och klicka på Verifiera. Engångskoden gäller i fem minuter.

Mitt mobilnummer stämmer inte. Hur ändrar jag det?

Om ditt mobilnummer inte stämmer får du logga in med digipass eller BankID på kort på internetbanken och ändra det under profilmenyn, Mina uppgifter.

Jag har beställt en engångskod men fick inte något sms. Hur gör jag?

Om du beställer en engångskod men det inte kommer något sms kan du logga in med BankID på kort eller digipass på internetbanken och kontrollera om vi har rätt mobilnummer till dig. Har du ett äldre mobilt BankID på någon annan enhet kan du också använda det.

Har vi fel mobilnummer ändrar du det. Om mobilnumret är rätt och du befinner dig utomlands eller har ett utländskt mobilnummer, kan det bero på att inte alla operatörer stödjer sms-tjänsten. Om mobilnätverket ligger nere skickas inget sms.

Den engångskod som jag fick fungerar inte. Hur gör jag?

Kontrollera att du har skrivit rätt engångskod. Om du har gjort det men det ändå inte fungerar, beror det på att engångskoden har gått ut och inte längre gäller. Beställ en ny kod.